4B'DE ZAMAN...

4B'DE ZAMAN...

Değerli Paydaşlarımız,

Malumunuz olduğu üzere, bilgi çağında yaşamaktayız.Bu çağın en önemli özelliği, bilginin giderek daha büyük bir güç halini alıyor olmasıdır.Lakin bilginin teorik olmaktan ziyade pratik olma özelliği de hem bizler, hem çocuklarımız için hayati önem taşımaktadır.

Bu durumun farkında olmanın bir yansıması olarak eğitim öğretim müfredatımızda değişimler,yenilikler görmekteyiz.Bunlardan bir tanesi de matematik üzerine olan yaklaşımlardır.

Matematik eğitiminde ülkemizde son zamanlarda yapılandırmacı yaklaşımın etkileri görülmektedir. Yeni anlayışa göre matematik eğitimi, yalnızca matematik öğrenmeden ziyade matematiğin ruhuna uygun bir şekilde yaparak, yaşayarak öğrenmeyi merkeze alır.

 

Matematik dersinde, ilkokul öğrencilerinin anlamakta zorlandıkları ve kavram yanılgıları olduğu düşünülen konulara yenilikçi bir tarz ile yaklaşılır.Bu konulardan bir tanesi de zamanı ölçmedir. "Zaman, yaşananların peş peşe oluşuna göre kişinin zihninde oluşturduğu ve olayların sürüp gideceği ardı ve arkası olmayan soyut bir kavramdır"diye ifade edilir .Bu soyut kavramın somutlaştırılmış hali olarak ortaya saat çıkmaktadır.

 

4B sınıfı öğrencilerinin zaman ölçme konusu ile ilgili bilgi düzeylerini incelemek ve konuyu öğrenme ile ilgili yaşadıkları zorlukları ve varsa yanlış öğrenmeleri tespit etmek amacıyla serbest etkinlikler dersinde zaman(saat) konusu tekrar edildi.

 

Böylece öğrencilerin zaman kavramı ile ilgili karşılaştıkları güçlükler, yanılgılar ve yanlış öğrenmelerin; "öğleden önce", "öğleden sonra", "geçe" ve "var"  kavramlarının karıştırılmaması ve farkların ayırt edilmesi noktasında verimli bir çalışma daha yapılmış oldu.

09.03.2020 213

09-03-202009-03-202009-03-202009-03-2020